Vanaf juni 2007 willen mijn vriendin (46, Oostenrijkse en fotografin) en ik (50, bloemenhandelaar) naar (de omgeving van) Barcelona. We hebben tot nu toe nog geen job voor mijn vriendin en nog geen woning. Zelf prefereren we een kleine woning (80 m2, met tuintje?). In het begin willen we nog geen grote wensen uiten en denken (uit ervaring) dat we in de loop der jaren het optimale zullen vinden. Wie kan ons met een leuk woninkje (en wellicht een baan voor de vriendin?) helpen? Ik praat nederlands, engels, spaans, duits, frans en italiaans. Weinig indonesisch en weinig hebreeuws. Maria spreekt duits en engels. In mindere mate italiaans, nederlands en spaans. Als de huurprijzen tot september door b.v. het vakantie-seizoen nog te hoog zijn, kunnen we uiterlijk in september ook nog komen, maar het zou mooi zijn als we al voor mei 2007 zekerheid zouden hebben.
Het moet geen “paleis” zijn, belangrijk zijn een WC, een badkamer en een bed. De rest kunnen we zelf inrichten. We zijn ook zeer flexibel; we accepteren een woning in het drukste gedeelte van Barcelona, maar ook een pittoresque dorpje in de omgeving van Barcelona. Natuurlijk zou de omgeving van de zee mooi zijn, is geen must!
Hopende op vele positieve reakties, wensen we jullie allemaal nog een heel gelukkig verblijf in Spanje toe!!!
Hasta luego,
Maria en John