hostel barcelona centrum

• Marloes

Hallo!

Ik met een vriendin einde van de maand naar barcelona voor een lang weekend. Ik heb 2 hostels gevonden die er leuk uit zien: Kabul backpackers hostel en central point hostel. Ik kan niet echt kiezen. we willen gewoon een gezellig, makkelijk maar vooral centraal hostel.

Heeft iemand ervaring met deze hostels? Of misschien andere die erg aan te bevelen zijn?

Bedankt vast, Groetjes marloes

• DenoX

Kabul Bacpackers ken ik niet en heb ook geen idee waar ze zitten.

In Central Point Hostel heb ik zelf een halve week geslapen. Het is een mooie nette en actieve hostel op een centrale locatie in het centrum van Barcelona. De kamers zijn groot (tot 16 personen op een kamer) en hebben allen een eigen douche en toilet. Aan elk bed is een grote locker gekoppeld en de meeste kamers hebben een mooi uitzicht op de Passeig de Gacia. Met een locatie aan de Passeig zit je in iedergeval niet in een al te slonsige buurt.

De hostel heeft een eigen bar met een drankkaart van een café. Er is zelfs een cocktaillijst. In het bargedeelte wordt elke ochtend een redelijk uitgebreid ontbijt geserveerd. Verder is er gratis internet, maar dat hebben zowat alle hostels, en bieden ze veel activiteiten aan.

Van de zes hostels waar ik zelf heb geslapen, was deze de gezelligste. Dat komt met name vanwege het hoge gehalte europeanen. Die zijn wat expressiever, in vergelijking met de aussies en de amerikanen, die wat meer bijelkaar blijven.

In iedergeval is Central Point geen slechte keuze.

DenoX