Dagje skiën

• Rico

Wil een dagje met bus of trein gaan skiën in het meest geschikte/dichtsbijzijnde gebied. Gaarne ervaringen en evt prijzen van de kenners!

Alvast bedankt!

• Rob

Hoi Rico,

Laatst een dagje wezen skiën in La Molina en ik heb me erg goed vermaakt. Heel makkelijk te bereiken vanaf Estacion Sants. Daar kun je een retourkaartje kopen naar la Molina incl. skipas voor de dag en lokaal busvervoer van het dorp naar de piste. Kosten zo'n €40. Mocht je geen eigen ski's hebben dan zit er een intersport beneden aan de piste waar je voor €17 per dag ski's, schoenen en stokken kunt huren. Trein vertrekt s'ochtens om 7 uur en om 7 uur s'avonds gaat er weer een terug. Zullen vast meer tijden zijn maar daar ben ik even niet van op de hoogte. Dit is wat ik op een zaterdag heb gedaan. Meer info over skien in La Molina te vinden op www.lamolina.cat Volgens mij kun je op Estacion Sants ook dit soort aanbiedingen krijgen richting Andorra maar daar weet ik verder niet veel van. Wel zie ik altijd bij de reiswinkels aanbiedingen richting Andorra. Een weekend bijna alles incl. voor zo'n €130.

Veel plezier ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten, Rob.

• Rico

Top Rob voor de uitvoerige info!

• Peter

Goede info Rob!

Weet je misschien ook of er ook kleding kan worden gehuurd bij die Intersport?

Ik heb nml. geen kleding en om nu alles voor 1 keer skieen aan te moeten schaffen, vind ik een minder goed plan.

• Rob

Helaas, geen idee. Misschien dat je hun website kunt vinden of dat er op de website van La Molina wat over staat.

Mocht je toch besluiten wat aan te schaffen. Bij de Decatlon kun je voor €34 een skibroek kopen. Ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over. Mocht je zelf geen jas hebben kun je voor dezelfde prijs ook een aardige jas kopen.

• Maurice

In de nieuwe Barcelona Connect staat een overzicht van de skimogelijkheden in de omgeving van Barcelona.

• Gon

Whow dat klinkt goed! Mijn vriend zeurt al de hele winter om te gaan skien, maar aangezien ik nu in Barca woon en werk, is dat niet zo makkelijk. Als ie een weekend hierheen komt in maart kunnen we misschien wel daarheen voor een dagje. Vertrek vanaf Station Sants? En waar kan je de tickets kopen, ook op het station? Thanks!

• Rob

Ja. Kaartjes te koop op Sants maar ook Plaza Catalunya. Ze hebben 2 aanbiedingen. Een naar La Molina (www.lamolina.cat) en een naar Vall de Nuria (www.valldenuria.cat) Bij deze laatste ben je alleen wel afhankelijk van echt sneeuw omdat ze geen sneeuwspuiters hebben. Veel plezier!