restauranttips

• Roger

hallo allemaal,

in februari ga ik een vijftal dagen ( voor de eerste keer ) naar barcelona en graag zou ik van jullie tips krijgen van goede (tapas) restaurants.

Alvast bedankt!

• Anouk

Origen 99'9% . Catalaanse traditionele keuken. Als je wilt ‘meepraten’ over wat echt Catalaans eten is, moet je hier geweest zijn.

www.origen99.com

• Roger

bedankt voor de tip!

Ga gelijk even kijken of er eentje in de buurt van de ramblas zit daar is ons hotel

• Liselot

Smaken verschillen en ik ben geen fan van de eerder genoemde zaak. Zou je eerder Cal Pep aanraden (zie hieronder voor meer info). In de wijken El Borne&Ciutat Vella zitten verschillende tapas zaken en eigenlijk hebben ze de beste tapas in tokos waar het stampvol is met veel spanjaarden en wat op het eerste gezicht wellicht er niet aantrekkelijk uitziet:

Cal Pep:

One of the most know tapas restaurant in Barcelona. Its reputation goes largely behind the city wall and it’s justified.. Everything is fresh and fun, the tapas, the people, the service, the wine.. Nothing to say just that you have to be there once otherwise you don’t know what tapas are. While waiting look the orders and make your menu. Every meal is a delight and every season a new pleasure that follows the market arrivals.. There is also the restaurant ‘Cal Pep’ next door with notorious fish and seafood dishes as well. Both are crowded, book, book, book at the restaurant or be patient at the bar but go there…

——————————————————————————–

Pl. de les Olles, 8

Barcelona -

Ciutat Vella

——————————————————————————–

Horario/Horari: De 13.30 a 16 y de 20 a 0 h.Cerrado : Lunes mañana, Domingo y Festivos.

Precio/Preu: Tapas 5€ -15€ Restaurante de 30 a 45 €

Metro/Bus: Barceloneta (L4) , Jaume I (L4)

Tel: 93.310.79.61

• Foeke

Ik heb een paar keer bij Irati Taverna Basca in Barcelona gegeten http://www.sagardi.com/eng/iratitavernabasca.htm lekkere tapas maar ook gewoon van de kaart, en probeer ook de cider even hmmmmm

• Noekie

Wat ook erg leuk is, is een tapastour op de fiets te doen, kom je er meteen achter wat de leukste plekjes in de stad zijn.

Mail me voor meer info!

• Loen

Volgens mij hoeft Roger niet zo zeer ergens over mee te praten, zoals jij dat kennelijk zo graag wilt. Hij wil gewoon lekker eten en smaak blijft natuurlijk persoonlijk, maar het restaurant wat jij opnoemt is voor mij verre van lekker….

De restaurants die Liselot opnoemt, zijn in een stuk beter dan die catalaanse van jou.

• Andress

tegenover de fncr , naast de Burger king of was het nou de MC Donalds, hihi.. mr op de hoek van het begin (eind kan ook, net hoe je het bekijkt) zit een super goed restaurant. Je kan ook boven zitten, prima uitzicht op de Rambla. 1x iets anders dan tapa`s niet dat daar wat mis mee is: ohnee!

gr. Andress

• Roger

Alvast bedankt voor jullie tips ga er zeker gebruik van maken! Hoef inderdaad nergens over mee te kunnen praten maar zit zelf in deze branche daarom vind ik het be3langrijk te weten waar de goede restaurants zitten. Meer tips zijn welkom!

Alvast bedankt & groetjes Roger

• DenoX

Ik vind Attic wel een mooie, aan de Ramblas. Mooie ambiance en leuk geserveerd. Perfecte bediening!

DenoX