woonruimte gezocht mei-aug 07

• Marleen en Peter

Hallo!

Wij zijn op zoek naar woonruimte voor de periode mei t/m augustus 2007. Dit hoeft niet perse in Barcelona zelf te zijn, omgeving ervan is ook prima. Rond de 350 euro (incl.).

Tips om verder te zoeken vanuit Nederland (www.loquo.com is al gespot) of evt tijdens een vakantie op iemands huis passen zijn welkom.

Bedankt alvast!

Groeten Marleen en Peter

• Bert

Marleen en Pieter,

Voor een dergelijk bedrag krijg je in Nederland misschien nog iets redelijks, - hier is dat vrijwel uitgesloten. Tenminste als hier een maandhuur bedoeld wordt. Ga uit van het dubbele. Vinden jullie voor € 700/maand iets leefbaars, wees dan tevreden.

Als jullie het voor veel minder willen doen, wordt jullie verblijf te veel op proef gesteld. En dat zou jammer zijn.

Bert

webmaster

• Marleen

Hoi Bert,

We hebben in Nederland ook nog huur te betalen én we hebben beiden in die periode geen salaris (tenzij ik een baantje vind in Spanje), dus vandaar mijn idee van 350. Misschien is dat inderdaad te weinig, maar bij loquo.com zag ik die bedragen ook staan. Het dubbele is voor ons in ieder geval niet echt mogelijk denk ik…

Gelden deze bedragen puur voor Barcelona? Want erbuiten is ook prima en dat scheelt misschien in de kosten?

Bedankt ieder geval, Marleen

• Ernesto

Probeer anders Extremadura, Andalusie of Galicie; daar zijn de huren veel goedkoper. Voor 350,- zul je weinig vinden in en rondom BCN, behalve kleine kamers in gedeelde pisos.

• Bert

De prijzen in de voorsteden van Barcelona hebben ook te lijden gehad van de ontwikkelingen. Ook dáár is het duur.

Probeer eens een huizenruil. Misschien wil iemand wel vier maanden in Nederland wonen…