Barcelona sluitingstijden

• Marieke

Hallo,

Ik ga het aankomend weekend lekker naar Barcelona toe. Nu is alleen mijn vraag weet iemand hoelaat de kroegen, clubs, discotheken enz sluiten? Zijn deze tijden anders dan in de zomtermaanden of hetzelfde?

i.i.g wil ik graag weten hoelaat het allemaal sluit.

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Marieke

• Sam

Hola,

Winkels - doordeweeks openen tussen 10:00 uur en 20:00 uur (gemiddeld, er zijn winkels die om 9:00 uur al openen of pas om 22:00 sluiten, de OpenCor is van 8:00 uur ‘s ochtends tot 2:00 uur ’s nachts open)

Winkels - weekend: In het centrum en in winkelcentra zijn winkels zaterdag gemiddeld open van 10:00 uur tot 20:00 en buiten het centrum vaak alleen zaterdag ochtend tot een uur of 14:00/15:00. Zondag is eigenlijk alles gesloten, behalve sommige winkelcentra en OpenCor.

Clubs en barren: afhankelijk van de club/bar en de locatie waar ze zitten sluiten ze eerder of later. Barren gaan natuurlijk eerder open, de gemiddelde discotheek pas vanaf 0:00. Sluitingstijs van de meest barren is tussen 2:00 en 3:00, maar je hebt ze die om 5:00 pas sluiten. Discotheken sluiten meestal tussen 5:00 en 6:00, en een enkeling eerder. Spanjaarden gaan pas heel laat uit (eten ook later 's avonds, vandaar). In de Discotheken begint het daarom pas druk te worden vanaf 2:00/3:00.

Veel plezier in Barcelona.

• Marieke

heel erg bedankt voor de informatie!