afvloeiregeling/doorbetaling v salaris

• Rachel

Hallo,

Kan iemand mij hier mischien iets meer over vertellen? Is het mogelijk dat je als werknemer een afkoopsom kan vragen? Ik heb vanmiddag een afspraak met het sindicato maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft gehad?

Alvast bedankt en groetjes,

Rachel

• Peter

Hi Rachel,

Ik denk niet dat er zoiets hier bestaat, tenzij je op een dusdanige hoge functie zit binnen jouw bedrijf. Ik weet wel dat je bij ontslag een x aantal dagen doorbetaald krijgt, wordt per gewerkt jaar berekend. Ik geloof voor elk jaar een maand ofzo. Als je in sales hebt gewerkt kan het nog zijn dat ze je verkoop van de afgelopen jaren ook nog meeberekenen en je hier een percentage over geven. ( kort gezegd krijg je bij ontslag een check mee over de gewerkte dagen berekend en je eventuele verkoop-gegevens.) Maar heb beste kun je natuurlijk bij de sindicato informeren.

P.s. Gaan ze inkrimpen bij de Citibank ?

Grtz

• Rachel

Hoi Peter,

Dank voor je info, altijd prettig in het Nederlands. Vanmiddag loop ik even langs het sindicat.

Wat betreft de inkrimping, niet dat ik weet maar de afdeling waar ik zit/zat is in ene opgedoekt (ik weet niet of dit onder inkrimping valt of mischien wel erger!) en HR is voor mij op zoek naar een andere functie binnen het bedrijf. Ik neem aan dat zij verplicht zijn dit te doen. Ik wil alleen graag weten wat de gevolgen eventueel zou kunnen zijn en dat zij mij niet zomaar ergens op een afdeling kunnen plaatsen.

We zullen zien.

In ieder geval bedankt en groetjes,

Rachel