trein

• willem

wie kan mijn vertellen hoe ik met de trein van amsterdam naar barcelona kan reizen.Mijn vriend is bang voor vliegen.Alvast bedankt

• Femke

Je zult via Parijs moeten gaan. Daar overstappen, en als ik me niet vergis, nog een keertje overstappen bij de frans/spaanse grens.

Ik heb zojuist even gekeken, je kan van Amsterdam naar Parijs met de Thalys, en dan met Renfe van Parijs naar Barcelona.

Info:

www.nsinternationaal.nl

www.renfe.es

• Esther

Boek online via www.voyages-sncf.com. Daar krijg je de goedkoopste prijzen. Ook voor de Thalys!!!

* Je kunt overdag reizen met Thalys tot aan Parijs en dan TGV tot aan Montpellier en dan de Coral tot aan Barcelona.

* Of je stapt in Brussel op, van daaruit gaat een rechtstreekse TGV naar Perpignan. Van daaruit nog maar een kleine eindje.

* Of je pakt ‘s middags de Thalys naar Parijs en stapt daar om 20.30 in de nachttrein (www.elipsos.com). Dan ben je ’s morgens tussen 8 en 9 in Barcelona. Boek ook deze via voyages-sncf. Als je ruim twee weken vantevoren boekt krijg je enorme korting. Kun je heen en weer voor 120 euro met de slaaptrein (en dat is goedkoop voor de trein).