NIE

• ilja

Ik heb mijn nie-aanvraag gedaan en er was iets misgegaan met de verzending, nu kan ik hem ophalen op het politieburo Avenguda Marques de l´Argentera. Ze hebben niet gezegd wat ik meer moet meenemen om mijn kaart te kunnen krijgen. Nu ik deze week een ellenlange rij voor het buro zag staan, wilde ik er toch even zeker van zijn. Wie weet wat de beste tijd is mij daar aan te sluiten en welke bewijsstukken meer willen ze hebben. Voor de duidelijkheid ik heb dus al mijn NIE nr, maar moet komen voor een officieel bewijsstuk hiervan.

Dankjewel!

• Iris

Ilja, voordat je in die lange rij gaat staan: zorg dat je in de rij staat voor Marques de l´Argentera nummer 2. En niet voor nummer 4, want dat is de echt lange rij en daar moet je niet zijn, dus best lullig als je daar na 4 uur wachten achter komt.

Zorg dat je je paspoort bij je hebt en een kopie daarvan op een A4-tje.

Succes!

• Mimi

Hallo,

Bij het ophalen van je NIE kun je meestal gewoon naar boven lopen.

Je kunt bij het infoloket even vragen welke verdieping en welke deur..

Ik dacht de 1ste verdieping.

SUXES..

• Willem

Inderdaad, die lange rij is voor mensen van buiten de EU. Kan je gewoon langslopen en direct door de metaaldetector duiken.

Maar ik vind het raar dat je naar dat adres bent gestuurd, onze NIEs hebben we op Joan de Borbon opgehaald bij het Comisaria de Policia