Vervoer van vliegveld Girona naar de Ramblas Barcelona

• Annette

Hoi Ik wil mijn ouders verrassen met een stedentrip naar Barcelona. Ik heb bijna alles al geregeld behalve hoe ik ze van het vliegveld (ze vliegen met ryanair) Girona naar de Ramblas moet vervoeren. Kan iemand mij iets hierover vertellen en de kosten hiervan???.

Alle tips zijn uiteraard welkom

Alvast bedankt

annette

• DenoX

Er gaat een bus van Girona naar Barcelona Norte. Dat is een rechtstreekse bus die onderweg niet stopt. Een retourticket kost, meen ik, 22 euro. Van Norte naar de Ramblas kan met de rode lijn. Die prijs ken je, neem ik aan…

DenoX

• Martijn

Inderdaad, Ryanair werkt samen met Sagales (een busmaatschappij) die de passagiers van Girona airport vervoeren naar Barcelona. De bustijden zijn aangepast aan de aankomst/vertrektijden van de Ryanairvluchten. Kijk op de volgende link voor het rooster:

http://www.sagales.com/Data/Files/199_Barcelona-Girona_airport_(cast-cat-Ingl)_a_partir_19-11-06_Transición.pdf

• Mart

Aansluitend aan de Ryan air vluchten staan er al bussen te wachten. Heet Barcelona Bus, grote platen voor op de bus kan niet missen. Kaartjes kopen in de aankomst Terminal, zijn niet van te voren te bespreken of kopen. 21 euro voor een retour.

Bus gaat rechtstreeks naar station Noord, daar verder met bus, metro of taxi.

Als je even googeld op Barcelona Bus kun je de tabel met vertrektijden van en naar het vliegveld wel vinden. Maar dat hoeft niet perse, in de bus kunnen ze er ook eentje krijgen voor de vertrektijden op de terugweg. Heen is geen punt, de bussen staan er altijd.

• Mart

toevallig, 2 berichten op dezelfde tijd. Hier is de tabel dus al.