piso gezocht

• leen

We zijn een jong koppel en beginnen 6 november te werken vlakbij Barcelona. We zijn reeds aangekomen in Barcelona. We zijn op zoek naar een piso van maximum 1000 euro per maand 8qlles in in het centrum van Barcelona in omgeving van Plaça Catalunya (Gotico, Raval,…). Graag bemeubeld, licht, wasmachine aanwezig en liefst te huren voor korte periodes (geen vast contract).

Heeft iemand iets te huur?

Groetjes!

Leen en Brecht

• gerd

voor die prijs all in? Een hele piso en dan ook in het centrum? Hoezo realiteitsbesef?

Weet je dat in BCN het gebruikelijk is dat je drie maanden deposito betaalt, dat de huren en huizenprijzen absurd hoog zijn -zeker in het centrum- en dat als je geen contract wilt en iets alleen voor ''n korte termijn zoekt de prijzen nog hoger zijn.

Dan ben je aangewezen op een krot van 35 m2 op vijf hoog in El Raval of all places.

Zoek beter maar in Villa Olimpica, Poble Nou, Horta iets voor die prijs en condities.

• Bart

Ik woon al geruime tijd in carrer de les moles en betaal 850€ alles in voor 35 m2, veel licht, wasmachine, heel proper … Betaal per maand. Het is dus wel degelijk mogelijk. Alleen soms goed en lang zoeken.

• Liesbeth

Goed zoeken op www.loquo.com en www.idealista.com. Let wel: korte termijn is vaak wel iets duurder!

• Lot

Gerd,

Als je alleen maar negativiteit kunt strooien (ik zie je dat namelijk vaker doen hier), dan kun je je misschien beter van commentaar onthouden. Wat voor de een een zeer relevante vraag is, is die voor een ander niet. Het is hier de bedoeling om mensen (op weg) te helpen, niet om mensen op deze manier aan te schrijven. Dus als je daar behoefte aan hebt, doe dat dan gewoon ergens anders, bijvoorbeeld op je eigen blog ofzo…

• ronald

Hallo,

Je zegt dat jullie al in Barcelona zijn? Dan zou ik gewoon de buurt ingaan waar jullie zouden willen wonen en dan de tel.nrs. op de aanplakborden a.d. balkons noteren en direkt daar naar toe bellen. Je zou ook op de offici�le makelaarswebsite van Barcelona kunnen zoeken: http://www.coleadministradors.com. Pas op voor bedrijven die je een lijst met beschikbare woningen aanbieden tegen betaling. De meeste zijn oplichters!

De gemiddelde prijs per m2 ligt op zo'n 13 Euro.

Succes ermee!

P.S.: Mochten jullie trouwens interesse hebben in NLse TV (via de satelliet), tel.aansluitingen, ADSL, etc. dan kan je met mij contact opnemen.

• leen

Bedankt allemaal voor de tips!

We hebben ondertussen iets goed gevonden dat helemaal aan onze eisen voldoet. Goed zoeken dus!