Voor een jong werkend stel (NL/ARG), per januari 2007. Eventueel tijdelijk, zodat we van daaruit verder kunnen zoeken. We kunnen helaas nog geen astronomische bedragen betalen. Voorstellen of tips, alles is welkom.
Bedankt alvast!
Matt
Als je geen astronomische bedragen kan betalen, ga je beter NIET in Barcelona wonen… Tenzij je in een kamer van 8 vierkante meter wil wonen in een gebouw dat je deelt met anderen, dan zwijg ik.
Enfin, m'n eigen ervaring was dit: een jaar geleden kwam ik hier met m'n vriend aan, en onze enige eis was een appartement met twee slaapkamers, en dat groot genoeg was voor ons tweeen (een 80 vierkante meter), en waar uiteraard alles in orde was. Niet echt onrealistisch, toch? Ons budget was 800 euro per maand… In Barcelona: NIKS gevonden, tenzij een ‘loft’ met de wc-pot in het midden van de kamer en een ander appartementje van 50 vierkante meter.
Wij zijn buiten Barcelona gaan zoeken, en een 25-tal km naar het noorden toe vonden we een mooie duplex, alles nieuw, voor 800 euro.
Mijn tip dus: ga buiten Barcelona zoeken, tenzij je
- heel veel geld hebt om elke maand te betalen
- je in een studentenkrot wil wonen
Groeten
Ja zo zie je maar weer dat iedere ervaring anders is. Wij wonen in Eixample Izq. Bij Hospital Clinic. Voor 700 euro (inclusief portero en belasting), 80 m2 + groot terras (met veel zon), 3 slaapkamers. Kortom perfect. Ongeveer 3 maanden gezocht. Je moet wel de bronnen weten. Dus iedere zondag de La Vanguardia kopen en advertenties nabellen. Website: www.coleadministradores.com.
Bedankt voor jullie reacties. Leuk om die verschillende ervaringen te lezen. Ik heb zelf al twee keer eerder in het buitenland gewoond (Spanje en Argentinie) dus weet wat het is om in een krappe woningmarkt iets te moeten vinden. Toch is het altijd gelukt. Ben benieuwd naar andere verhalen of tips (het prikbord archief heb ik al nageplozen…)
HAHA, de taal niet goed beheersen?
Ik heb 2 jaar in Spanje gewoond (op mijn 18de en mijn 21ste), waarna ik 4 jaar op de unief Spaans heb gestudeerd, dus kom mij niet vertellen dat ik de taal niet beheers, waarschijnlijk beter dan jij.
En sorry dat ik je ongetwijfeld superpositieve beeld van Barna neersabel, maar dit is wel wat ik meegemaakt heb. Bovendien, ik ben er sinds woensdag weg, en ik heb potverdorie bijna 1000 euro moeten laten vallen van mijn borg (die bijna 6000 euro bedroeg!), voor een appartement dat we perfect achtergelaten hebben.
Wees ook bereid van toe te geven dat er mensen zijn die niet altijd rozegeur en maneschijn tegenkomen, wij in iedere geval niet, integendeel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?