Werken in Nederland

• Foeke

Hallo,

Ik ga de vraag even andersom stellen.

Hoe zit het als je als Spanjaard in Nederland wil gaan werken maar de taal niet beheerst???

Waar kan je het beste informatie krijgen of zijn er website's voor buitenlanders die werk zoeken in Nederland????

Vraag het niet voor mijzelf. Ze beheerst vloeiend Engels, Italiaans en spaans natuurlijk.

Als iemand wat meer informatie heeft zou super zijn.

• Noekie

Op de website van het CWI heb je wel een pagina waar je op kunt kijken voor buitenlanders die in Nederland willen werken. En het is volledig in het Engels.

Succes!

• Foeke

Dankje Noekie,

Hier kan ik wel wat mee.

Maar meer info is altijd welkom.

Had zelf ook een leuke pagina gevonden www.undutchables.nl

• Simpa

Hoi Foeke,

Er is een spaanstalige forum in Nederland,het heet www.holeanda.com

Het is een forum waar de mensen elkaar helpen wat betreft werk,studie,huisvesting en om met elkaar te kletsen.Onder subtopic trabajo zou ze een en ander kunnen vinden.

Succes!

• Foeke

Ben even naar het CWI geweest en daar vertellen ze mij dat je echt de Nederlandse taal (wat) moet beheren om een baan te krijgen.

Dus andere ervaringen en suggesties zijn welkom..

• YO

Hoi

Mijn vriend is hier als spanjaard zonder kennis van de nederlandse taal gekomen. Hij had direct werk. Bij heel veel uitzendburo's zoeken ze native speakers. En schrijf ook gewoon open sollicitaties naar grote internationale bedrijven zoals bijvoorbeeld Nike, Unisys, Tommy Hilfinger etc etc

Bij undutchtables hebben wij geen goede ervaring. Zij hebben totaal niets voor ons gedaan. Mijn vriend staat daar ingeschreven en thats it, geen enkele reactie. Ik heb zo'n idee dat ze daar alleen super hoog opgeleiden zoeken.

Maar wellicht heeft jouw vriend(in) wel deze kwalificaties.

Enne vergeet niet, leer snel nederlands. Al is het alleen maar om je verstaanbaar te maken.

Succes!

• Foeke

He YO,

Bedankt voor je reactie.

Was de undutchables ook al tegen gekomen.

Dus hoef van hun niet veel te verwachten.

Mijn vriendin heeft een HBO opleiding, maar het is altijd beter om van iemand te horen die deze fase al eens heeft meegemaakt.

Als je meer info. of iets kwijt wil mag je wel mailen, adres staat wel bij m'n naam.

• Anton

kijk op www.monsterboard.nl

• sammy

hallo

ik heb precies hetzelfde probleem…. Mijn jongen in kwestie wil hier ook aan de slag en de taal leren te beheersen maar ik heb geen idee wat de regels hier eigenlijk voor zijn en waar hij zich moet inschrijven en dergelijke….. dus als je al meer weet laat het me weten!

• Joris de Kort

Kijk eens op www.mediato.nl mocht het nog actueel zijn