Bank gezocht

• DenoX

Binnenkort wil ik mijn loon parkeren op een bank. Nou attendeerde iemand mij op de ING Directo met hoge rente en leuke stallingsvoorwaarden. Sta ik daar in de bank, wordt mij gezegd, voor zover ik er wat van begrepen heb, dat zij alleen spaarrekeningen doen. Niet bedoelt als betaalrekening.

Wie weet een bank, waar je relatief weinig betaalt voor servicekosten? Of wie weet waar je op moet letten bij de voorwaarden?

Met vriendelijke groet, DenoX.

• Ernesto

Je bent verkeerd geinformeerd, ik zit bij ING Direct en heb een betaalrekening, de cuenta nomina. Voorwaarde is dat je salaris daarop gestort wordt. Ze rekenen nienta nada “comisiones” voor het overschrijven en ook geen “costos de cuenta”. Je krijgt een pasje en je neemt geld op bij de 4B-cajeros.

• DenoX

Mja, dat is lekker. Sta ik bij het kantoor aan de Diagonaal, waarbij ik expliciet aangeef dat ik mijn salaris erop wil storten, zegt ze dat dat niet kan. Of sta ik bij een verkeerd filiaal. Mag ik vragen bij welk filiaal jij je rekening hebt geopend?

• Mabel

Citibank (Passeig de Gracia) rekent ook niets voor het hebben van een lopende rekening, krijg je zekfs een beetje rente als je geld op je rekening hebt staan, maar, ze hebben slechts een paar automaten, bij de rest betaal je 60 cent als je geld wilt afhalen. La Caixa vond ik zelf vrij duur voor het hebben van een rekening.

• Anne L

Of je gaat naar de internetbank Openbank: www.openbank.es : gratis pas, gratis pinnen bij banesto en banco santander, gratis overschrijvingen, en ook gratis overschrijvingen naar NL.

• Ernesto

wellicht had je een verkeerde medewerkster of ze begreep je niet. Je kunt het online openen.

• sandra

Of zo niet, de Caixa de Ingeniers. Geen kosten voor het openen van een rekening, gratis geld opnemen bij alle Servired pinautomaten (zo ongeveer allemaal dus), gratis credit card, gratis overschrijvingen etc.

• Bas

die laatste ook gratis naar NL overschrijven?

• sandra

nee helaas dat niet… Maar binnen Spanje is alles gratis.

• Mabel

Meen dat dat dan wel weer gratis is bij Citibank, heb het zelf echter nog niet geprobeerd….