Kan iemand uit Nederland zeg maar op de bonnefooi naar Spanje gaan om proberen een baan te zoeken en er te gaan leven of gaat dit niet zo gemakkelijk? Welke criteria´s zitten hier aan verbonden?
V.b.d.
Tom
Ja, dat kan.
Ik heb eind mei m´n werkgever gezegd dat ik er mee wilde kappen en op 1 juni heb ik de bus van Eurolines gepakt. Aangekomen in Barcelona had ik binnen 1 dag een kamer gevonden en binnen 1 maand een baan. Voor wat je hier verder nodig hebt (N.I.E., Seguridad Social, etc.) kun je op dit prikbord lezen.
In mijn geval scheelde het dat ik niet veel schepen achter me hoefde te verbranden.
DenoX
Inderdaad, zo makkelijk gaat dat. Het belangrijkste criterium is dat je EU burger bent - ik ga er vanuit dat je de Nederlandse nationaliteit hebt, dus kun je hier gewoon werk komen zoeken. Je vraagt een sofinummer voor EU burgers aan (N.I.E. nummer) en klaar is kees. (Voor mensen buiten de EU wordt het al een stuk lastiger want dan moet je een werkvergunning of verblijfsvergunning aanvragen……)
Groet,
Martijn.
Werk krijgen die je voor ogen hebt…
Nou vraag je (misschien) wel heel veel. Ik heb werk, en ben daar al reuze blij mee. Maar het is niet het werk dat ik voor ogen heb/had. Heb het geluk geweldige collega´s te hebben, dus dat vergoed veel. Maar voor het werk dat ik voor ogen heb, milieuconsultancy, plan ik nog wel een jaartje in. En tot die tijd blijf ik dagelijks een veertigtal telefoontjes opnemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?