Graag tips voor 1e bezoek Barcelona!

• Josée

Ben eigenlijk “verslaafd”aan Londen maar wil eens een keer wat anders, Barcelona dus! Wie heeft tips voor me (niet wat ik moet gaan zien, dat zoek ik wel in reisgidsen op) maar wat is b.v. de beste wijk om een hotel te zoeken (niet alleen qua prijs maar ook qua ligging, veiligheid enz.); hoe liggen de prijzen voor eten, dranjes, metro e.d.

Kan ik me als vrouw alleen veilig op straat wagen, en hoe zit dat 's avonds?

En weet iemand nog een niet te duur hotel of apartement?

Vast bedankt voor de tips!

• Anouk

er zijn al zo vaak goede tips gegeven, en zijn allemaal terug te vinden via zoekfunctie.

Succes!

• yvonne

Er is een leuke site met tal van do's en dont's:

www.virtualtourist.com

Voor hotels ga ik de volgende sites na:

www.bookings.com

www.vakantieshop.nl

www.zoekhotels.nl

www.venere.com

www.hrs.de

Op enkele van deze sites zie je dan precies waar de hotels/hostals/pensions liggen en de afstanden tot de verschillende bezienswaardigheden.

Zo kun je voor jezelf bepalen waar of in welke buurt je graag wil zitten:centrum of beetje erbuiten.

Verder als ik een hotel heb uitgezocht kijk ik nog ffe op:

www.vakantiereiswijzer.nl om te kijken of het hotel goede of slechte reviews heeft.

Kijk dan bij steden:Barcelona.

Daar kun je ook lezen wat reizigers over de stad zelf schrijven.Daar zie je ook leuke tips!

Wij gaan ook voor de eerste keer eind September en zitten in hotel Del Comte!

Succes!Anouk schreef:

>

> er zijn al zo vaak goede tips gegeven, en zijn allemaal terug

> te vinden via zoekfunctie.

> Succes!

• Margje

Ik ben laatst in Barcelona geweest en heb toen geslapen in Hotel Cal. Prima kleinschalig hotel, in de Barri Gotic, om de hoek bij placa Jaume I. Kostte toen ongeveer 50 euro voor 2 pers. kamer, inclusief badkamer. Was schoon! Website is hotel call. com of .es. (hoop dat de link zo niet wordt verwijderd!)

Succes en heel veel plezier daar!

Margje

• lucky28

Vergeet vooral geen condooms met al die lekkere spaanse mannen.

• Andress

Ik wil je wel vergezellen , Heb net zoals velen anderen hier gewoond en ga er wonen Over paar jaar (ben nu nog bezig met me eigen bedrijfje ) pr. weekend

• Jacobus

Het klinkt wellicht vreemd maar zie voor hotels / hostals in Barcelona www.madridman.com je kunt ook een appartement nemen zie hiervoor

bijvoorbeeld www.inter-casa.com een NL aanbieder.

• Michel Vesseur

Ga lekker fietsen door de stad met Victor Konings. Superleuk

Michel

• tsajrli

Qua appartementen en vrieden die overkomen, heb ik goede ervaringen met www.way2stay.nl …..ook nederlanders