nog een vraagje

• yvonne

Als we van het vliegveld naar ons hotel willen gaan kunnen we met de trein, de aerobus of de metro heb ik begrepen.Of een taxi natuurlijk.

Waarschijnlijk heb ik dan een groot koffer bij me(zeker weten!…)

Kan dat makkelijk in zo een bus of metro of trein.Hier in Nederland is dit vaak een gehaspel met ruimte…

Anders neem ik wel een taxi maar ja dat is dan wel weer duurder….

Kun je trouwens afdingen bij de spaanse taxichauffeurs of geldt er voor de rit naar het hotel een vast tarief?

• Maria

Afdingen? Ik moet altijd een toeslag betalen als ik een koffer bij me heb,of word ik nu elke keer geript?

• Ernesto

Neen, afdingen gaat niet in BCN. Je betaalt inderdaad een “koffertoeslag” , tenminsten als je koffer in de kofferbak gaat. Belachelijk, maar je kunt er niets aan doen. Je kunt beter de Aerobus of de trein nemen.

• Foeke

Aerobus kost maar 3,75 en ze hebben er aparte rekken in om je koffer in te zetten.

• Margje

Ik ben laatst met de trein gegaan vanaf het vliegveld, maar aangezien ze aan het werk zijn op het spoor moest je nog een keer overstappen. Hoop gesjouw, want moest onder het spoor door naar een volgend spoor.

Terug hebben we maar gewoon de bus genomen, is iets duurder dan met de trein, maar scheelt een hoop gesjouw!

• pablo

de trein rijdt sinds kort weer gewoon naar Barcelona.

• Michel Vesseur

Indien je precies weet waar je moet zijn, dan zal ik de blauwe bus nemen en daarna de metro of de normale stadsbus.

Indien je nog nooit in Barcelona bent geweest zal ik een taxi pakken voor de eerste keer.

Groet,

Michel