Catalaans leren

• Yanna

Hallo,

weet er iemand een goed adres om catalaans te leren? Na een jaar in Barcelona begint het mij meer en meer te boeien, ik begrijp het al vrij goed, maar nu zou ik het ook nog willen spreken en schrijven.

Alvast bedankt!

Yanna

• Ernesto

je kunt het bij de CPNL -Plaza Cataluña 9, boven het Canadese consulaat, naast Caja de Madrid- je inscrhijven voor een gratis cursus. Of bij de CCOO aan de Via Laeteana. Ook gratis.

De organisatie bij beide instellingen is latino-style.

• Yanna

Heel erg bedankt Ernesto!

• jeroen

voor het leren van catalaans kun je naar de,“ generalitat de catalunya”, die hebben een vrije cursus waar je alleen een boek betaald voor 3 cursussen verspreid over 2 uur per week voor 2 seizoenen.

verders is er een site www.parla.cat die ook gratis is en te doen via internet enige van dit is dat je toch wel iets van vaardigheid van de taal moet hebben.

ook is het soms mogelijk via al bestaande cursus gebouwen zoals music en theater om voor een kleine betaling de beginselen van de taal te krijgen.

of bezoek de website http://cpnl.cat hier kun je ook plaatsen vinden waar je de taal kunt leren, deze site is alleen in catalaans dus vergt iets meer tijd.

voor woordenboeken is er maar 1 echt degelijk en dat is die van de universiteit van barcelona, ik had er eerst een van DE die erg aangeschreven staat, maar staat vol met vertalingsfouten.

succes

• Eva

Ja. Ik ben Catalaanse, uit Barcelona en sinds dit cursusjaar geef ik lessen Catalaans in mijn eigen school in Zwolle. Lessen op maat, leerzaam en gericht op het niveau en individuele wensen van de leerling. adres: www.lacaracola.nl

Fins aviat!

• Gert Jan Kok

Bon dia,

Ik heb geen idee hoe deze website werkt.

Ik zoek een adres om intensief Catalaans te leren.

De wintermaanden woon ik in Zwolle, de rest van het jaar in de Les Gavarres.

Ik begrijp uit de website dat Eva in Zwolle woont en een Catalaanse is.

Eva, waar kan ik je vinden?

Groet, Gert Jan.

• Eva Sabaté

Bona tarda Gert Jan,

Je hebt me al gevonden en wij starten de lessen Catalaans in november.

Wij hebben al onze eerste les gepland.

Ik ben inderdaad Catalaanse uit Barcelona en ik geef sinds een tijd lessen Catalaans in Zwolle. Het verbaast me dat er zoveel animo iscin Nederland om deze mooie taal te leren!

Mijn website is www.lacaracola.nl

Als andere mensen ook Catalaans willen leren, kunnen zij mijn website bezoeken en contact met mij opnemen.

Fins aviat!

Eva