Werk aangeboden

• Asun

Niemand die echt interesse heeft in deze baan…?

• otto

Het is wel zo dat je in Spanje dus geen ziekenfondspremie betaalt, dat scheelt je in verhouding met Nederland weer een dikke 100 eurie. Verder blijven Spanjaarden gezellig met de hele familie thuis wonen totdat pappie een smak geld neerlegt en de helft van de hypotheek voorschiet. Zo doen ze dat hier.

• Martijn

Redelijk leven van 750 euro is natuurlijk een illusie. Even de cijfers dan maar (bedankt Bianca en www.ine.es):

Gemiddeld bruto jaarinkomen voor personen in loondienst in Spanje in 2004: EUR 15.658

Dat is dus bruto EUR 1304 per maand, de gemiddelde Spanjaard houdt dus na aftrek van premies en belastingen (laten we zeggen ong. 20%) netto per maand ongeveer EUR 1050 over. Bianca heeft het dus bij het rechte eind.

Hier in Catalunya zijn we iets beter af: gemiddeld EUR 17.476 bruto per jaar, dus netto per maand EUR 1165 gemiddeld.

Maar in Madrid zijn ze het rijkst: EUR 20.027 bruto per jaar, dus 1335 netto per maand gemiddeld.

En in Extremadura het armst: EUR 11.741 bruto per jaar, dus ongeveer 800 euro netto per maand. Misschien refereerde Anne aan deze provincie?

Conclusie: er zijn een boel Spanjaarden die moeten rondkomen van een hongerloontje, maar het gemiddelde ligt toch wel iets hoger dan 750 euro.

• geen ziekenfondspremie...

Geen ziekenfondspremie?? We betalen 7,2% van het brutoloon aan Seguridad Social………in de meeste gevallen dus iets meer dan 100 eurie Otto…maar goed..

• Carina

Hi Asun

Ik heb het eens uitgezocht, maar dit is echt niet zo'n slecht betaalde baan.

Ik ben wel geinteresseerd, maar ben pas vanaf 10 september in BCN.

Mocht je meer over me willen weten (en ik wil natuurlijk ook meer weten) mail me dan.

Helaas kan ik jouw adres niet zien??

Groet

Carina

• unk

Ja inderdaad, wat nou geen ziekenfondspremie ? Je bent erg slecht geinformeerd otto.

• Ricky

Hoi Asun,

Probeer op je naam te klikken, maar krijg geen e-mail link.

Kan je me even mailen voor meer info over Callcentre-baan ?

mvg Ricky