restaurantjes?

• Annemarieke

Hoi!

Voor reismagazine Columbus doe ik onderzoek naar de verschillen tussen de prijzen in grote Europese steden Het is erg lastig om aan de juiste informatie te komen. Nu weten jullie misschien meer!

Ik ben op zoek naar gangbare prijzen van de stad.

Waar je mij echt alleen al onwijs mee op weg zou helpen zijn 3 namen/sites/adressen van restaurantjes in Barcelona waar de locals komen. Locals tussen de 25 en 45 en die een gemiddeld inkomen hebben.

Per restaurant zou het helemaal super zijn als je dan de gemiddelde prijs van: de lunch, het voorgerecht, het hoofdgerecht, het nagerecht, een frisdrank, een koffie willen weten. Tevens is de prijs van de huiswijn belangrijk!

Wie weet heb je nog bonnetjes, visitekaartjes of telefoonnummers van een aantal bezochte restaurant liggen. Het zou super zijn, als je me op weg kunt helpen!Mensen die hier wonen, of kennissen die er veel verstand van hebben helpen ook veel!

Groet,

Annemarieke Andeweg

andeweg@columbusmagazine.nl

www.columbusmagazine.nl

• Victor

Hola Annemarieke,

Zeer handige site voor jou (en vele anderen) :

http://www.webares.com/english/pinx0500.htm

Met bonnetjes, visite-kaartjes etc.

Let wel even op de datum/jaar bij een bonnetje. Meestal staat ook het aantal persoen aangegeven.

Toedels, Victor

• Victor

Oh ja,

Bij vele restaurants hebben ze een luns-menu, 3 gangen met 3/3/3 keuzen per gang of meer keuzen, brood en karafje wijn of drankje incl., gem. prijs menu € 8

Een fles huiswijn kost gemiddeld € 6,50

Koffie gem. € 1,10 in cafetaria, € 1,50 in restaurant

Frisje/biertje in cafetaria gem. € 1,20, in restaurant gem. € 2

Voorgerecht in gemiddeld restaurant ca. € 5

Hoofdgerecht in gemiddeld restaurant ca. € 10,50

Nagerecht in gemiddeld restaurant ca. € 4,50

Het is voor de meesten bekend dat je beter geen drankje kunt bestellen op de Ramblas > als je een biertje besteld komen ze meestal ongevraagd met een halve liter à € 8 en als ze al vragen of je een grote of een kleine wilt dan gaat het vaak om een halve liter of een liter, waardoor je alsnog verrast wordt…

Dus even een steegje naar links of naar rechts nemen.

Excito

• Annemarieke

Hai Viktor,

Wat grappig die site!

Dankjewel! Vast heel erg bruikbaar!

Groet, Annemarieke

• Annemarieke

danku!! Top!

• lucky28

Ik ken een leuk eet cafe bar in barcelona. Bar zelig. www.zelig-barcelona.com.

Eigenaar is een nederlander maar het is zeker geen hollandse kroeg hij woont er al 15 jaar en kan je heel veel vertellen over barcelona.

Succes