Tarjeta residencia foetsie

• Erik

Hallo,

Weet iemand wat ik allemaal moet doen om een nieuwe tarjeta residencia te krijgen? ik ben de mijne kwijtgeraakt, ik sta in BCN ingeschreven en had ´m al een jaar of 4.

Sta niet graag ergens een paar uur in de rij om daarna te horen dat ik iets extras mee had moeten nemen….

Alvast bedankt voor tips!

Erik

• Erik

Voor het geval iemand ooit met hetzelfde probleem komt te zitten:

Je moet naar het Politiebureau op Paseo Juan de Borbon en hoeft niet naar Avda Marques de Argentera! (zonder cita previa)

Het volgende moet je bij je hebben:

Documentación a aportar en solicitudes de duplicado de Tarjeta de Residencia Comunitaria

1.- Pasaporte en vigor o (en el caso de ser nacional de algún estado miembro del E.E.E.) carta de identidad en vigor.

2.- Dos fotografías tipo DNI.

3.- Copia de la denuncia del robo o extravío.

4.- Certificado de Empadronamiento en el domicilio actual, en el caso de haber cambiado de domicilio.

NOTA IMPORTANTE:

Las solicitudes se presentarán PERSONALMENTE por los interesados.

-SOLO SE TRAMITARAN DUPLICADOS PARA TARJETAS CON VALIDEZ SUPERIOR A 6 MESES

• Markitos

Erik, weet je misschien ook waar je naar toe moet gaan als je het adres wilt wijzigen op je tarjeta de résidencia??

• Erik

Nee helaas, ik weet niet waar je dat zou moeten doen. Maar volgens mij is het niet gebruikelijk om je adres te wijzigen na een verhuizing. Ikzelf heb 2,5 jaar met een verkeerd adres op mijn tarjeta rondgelopen en dat blijkt heel normaal te zijn. Af en toe, voor iets officieels, moest ik wel eens een factuur laten zien die op mijn nieuwe adres op mijn naam stond. Ik zou het lekker zo houden en het niet te ingewikkeld maken….