Hallo,
Ik wil graag weten hoe het hier in Spanje zit als je ontslagen wordt bij een bedrijf.
Ik zit op vast contract bij een Multinational, maar ik zie de bui al aankomen….
bedankt
WAT JE HET BESTE KUNT DOEN IS JE INSCHRIJVEN BIJ EEN SINDICATO. DEZE ONDERSTEUNEN JE BIJ EEN ONTSLAG EN BOVENDIEN REGELEN ZIJ EEN GRATIS ADVOCAAT DIE JE ONTSLAG ZAL AANVECHTEN.
Ter infomatie;
Ze kunnen je niet zomaar ontslaan maar de “indemnización” oftewel schadevergoeding is afhankelijk van het contract dat je heb en de fouten die je begaan hebt. (als je die begaan hebt)
Verder is het belangrijk te weten of het gaat om een collectief ontslag, dit is voor een bedrijf dat minder dat 100 werknemers heeft al bij 10 personen. De schadevergoeding bedraagt dan 22 dagen per jaar met een max. van 12 maanden.
Ze kunnen op verschillende gronden onstlaan;
Despido disciplinario (moet je wel iets heel goed fout gedaan hebben)
schadevergoeding is in het geval dat het onterecht is geweest (wat je moet aantonen door een aanklacht in te dienen bij de Juzgado de lo Social)
45 dagen per jaar gewerkt met een max van 42 maanden. Als het gegrond is dan heb je enkel recht op Seguridad Social….
of despido objetivo (voor minder belangrijk fouten zoals een vrijwillige daling in het rendement van je werk) schadevergoeding –> 22 dagen per jaar gewerkt met een max van 12 maanden.
Wil je meer informatie, informeer je dan bij een sindicato (vakbond).
Groeten en Suc6,
Arjan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?