N.I.E.

• DenoX

Gisteren heb ik iets aangevraagd waarvan ik hoop dat het het N.I.E.-nummer is.

Het geval is dat ik op Nederlandstalige websites informatie heb opgezocht over het aanvragen van het N.I.E.-nummer. De sites die ik heb gelezen, repten over het zogenaamde EX-16-formulier. Deze heb ik gedownload en ingevuld en al meegenomen naar het politiebureau van Barceloneta.

Daar aangekomen zegt de dienstdoende agent, een alleraardigste man overigens, dat ik het verkeerde formulier heb, en drukt mij het EX-14-formulier in handen. Met het verzoek die in te vullen. Zwijgzaam voldoe ik aan zijn verzoek, mede omdat mijn spaans nog te wensen overlaat.

Mijn vraag nu is: weet iemand het verschil tussen beide aanvraagformulieren (opdat ik weet wat ik over 25-30 dagen via de post binnen ga krijgen)? ;)

Met vriendelijke groet, DenoX.

• mahrou

volgens mij is ex 14 voor de nie aanvraag en ex 16 voor je plastic dni kaart, die kan je pas laten maken als je je nie opgestuurd hebt gekregen, wat je in werking hebt gesteld dmv ex 14. voor je plastic dni kaart kun je gaan naar marques de l'argentera 2, daar krijg je ex 16 en een afspraak (ongeveer 1 maand later) waar je al de benodigde dingen (foto's, copies van alles incl. paspoort) moet presenteren, waaronder het ingevulde ex 16 formulier. het is allemaal een behoorlijk gezeik, maarja het moet maar.

succes,

mahrou

• DenoX

mahrou,

Hartstikke bedankt voor de info. Is toch een geruststelling. Heb ik de EX-16 alvast ingevuld voor volgende maand…