Van Saints naar Airport Barcelona

• Willy

wie kan mij helpen??

Ik heb wat meer informatie nodig over mijn terugreis vanaf Saints naar Barcelona Ariport.

Het gaat om 27-07-2006, ik moet om 16.30 op het vliegveld zijn.

Aangezien ik niks snap van alle site's in het Spaans en Engels vraag ik het hier.

Hoe kom ik van Saints naar Barcelona Airport, welke bus/trein/metro/tram moet ik nemen, hoe duur is dat ongeveer??

Is er misschien ergens een makkelijke site te vinden waarop ik het zelf kan uitzoeken?

Alvast bedankt!

Gr.

Willy

• elleke

Hoi Willy,

Ik heb geen Idee op welke site je informatie kan vinden.

Maar t is heel makkelijk. Je gaat naar het Metro station (groene lijn); Sants Estacio.

Na t uitstappen van de metro loop je naar de grote stationhal boven. (bordje wat ook bussen aangeeft volgen) Kan ook wel airobus staan.

Hier loop je naar buiten, en daar gaat om de 30 min een bus rechtstreeks naar Airopuerto. Hiervoor hoef je alleen een keer je T10 van de metro een keer door de machine doen. Kost dus maar 1,15 als je een strip kaartje koopt en van te voren dat je naar de bus loopt in de hal in een rode strippenkaart machine aanstrippen.

De bussen rijden vanaf ´s ochtends 6 uur. Of ze ook eerder rijden weet ik niet.

Succes!

Gr.

• Willy

Hoi Elleke,

Ontzettend bedankt voor je reactie!

Hier kan ik zeker wat mee :-)

Dank je wel!!

Gr.

Willy

• Markitos

Je kan ook de trein nemen naar Vilanova of San Vicenc. UItstappen in Prat de Llobregat (tweede stop) en daar overstrappen op de airport express. Is de trein op perron 3 meen ik. Kan je methetzelfde kaartje van de metro doen

• Margje

Als je met de trein gaat, is het wel een hoop gsjouw met tas/koffer weet ik uit ervaring.

Je kunt ook vanaf Placa Catalunya (en volgens mij ook vanaf Sants) de bus nemen, rijdt iedere 10 minuten. je betaalt iets meer, maar je bent zo op het vliegveld!