Basisscholen Barcelona

  • Femke

    Hallo,

    Zijn er mensen met kinderen die informatie hebben over goede basisscholen in Barcelona? Ik ben tussen de bomen het bos een beetje kwijtgeraakt.

    Ik zou graag willen dat mijn dochtertje meertalig onderwijs krijgt, maar ik zag dat je voor een internationale scholen al gauw astronomische bedragen betaalt. Over publieke scholen hoor ik weinig positiefs (wel afhankelijk van de buurt).

    Weet iemand een goede middenweg? Een privéschool of (betaalbare) internationale school of iemand met positieve ervaringen met andersoortige scholen in de buurt bijvoorbeeld.

    Heel erg bedankt!

    Femke

  • R.

    Hoi!

    Mijn dochter is dit jaar in P3 begonnen op een publieke school niet in Barcelona maar net buiten Barcelona.

    Ik vond vorig jaar de keus ook moeilijk en dacht ook best negatief over het onderwijs in Spanje.

    Ik heb uiteindelijk voor de school gekozen die het dichste bij huis is, op 2 minuten lopen. Ik ben heel tevreden

    tot nu toe. Ik vond het belangrijk (nu ze nog zo klein zijn) een eigen afgesloten speelplaats voor de kleuters, een eigen

    ingang, toiletten in de klas, en niet te streng met rijen en naar binnen marcheren etc.De kwaliteit en het lesprogramma is nagenoeg hetzelfde op alle publieke scholen.Daarnaast moet je gewoon geluk hebben met een lieve juf.

    In welke wijk woon je? Wat vind je belangrijk?Zoek je een speciaal soort onderwijs.

    Natuurlijk heeft iedereen wel een positief of negatief verhaal over een school.

    Je kan ook op een catalaans forum (soc petit) kijken hier worden veel scholen uitgebreid besproken.

  • fatima

    halo ik ben fatima heb zelf 7 jaar in barcelona gewoond en mijn kinderen hebben daar op een feine school gezeten ik wil je wel helpen hier is mijn nummer 06-49837437 of als je van uit spanje belt(0031649837437) m.v.g fatima

  • Stacy

    Hoi,

    Ik weet niet of er iemand nog actief is op dit forum maar ik woon op dit moment nog in Nederland en heb plannen om naar Barcelona te verhuizen. Daarbij hoort natuurlijk ook een basisschool( hij is nu 10 jaar) een woning en een baan natuurlijk. Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit het best kan aanpakken?

    Hoop iets te horen!