Seguridad social

  • DenoX

    In het uurtje internet dat ik nu heb, en waarvan ik nog 10 minuten te gaan heb, is het mij niet gelukt uit te vissen waar ik een seguridad social (in Barcelona) kan aanvragen? Weet iemand dat toevallig en/of heeft iemand deze procedure recentelijk doorlopen? Daarnaast zou ik graag willen weten of een Spaanse werkgever dit voor een werknemer moet regelen (zou wel zo fijn zijn…).

    Alvast bedankt!

  • Mabel

    Staat het een en ander over op mijn website: www.mabelatbcn.web-log.nl.

    Succes!

  • DenoX

    Mabel,

    Hartstikke bedankt. Het was even scrollen, maar dankzij jouw site weet ik dat er een filiaal van hun bij mij exact om de hoek zit.

  • DenoX

    Het aanvragen van het Seguridad Social was heel gemakkelijk.

    Aan de balie kun je een formulier krijgen waarmee je het Seguridad Social-nummer aan kunt vragen. Die vul je ter plekke geheel naar waarheid en in het spaans in en geef je met een copy van je paspoort af aan de baliemedewerker. Vervolgens krijg je een nummer waarmee je je, met de genoemde papieren, moet vervoegen bij een andere balie en loop je, mits niet te veel mensen voor je, net als mij binnen 20 minuten het kantoor weer uit mét je SS-nummer…

    Op http://www.seg-social.es/inicio/?MIval=cw_lanzadera&LANG=1&URL=2 vind je een kantoor van de Siguridad Social bij jou in de buurt.

    DenoX.

    Ps.

    Kantoor nummer 5 ´bestaat´ niet;

    Ik had geen pasfoto nodig;

    Vergeet natuurlijk je paspoort niet!