uitkering

  • jan

    wij gaan dit naar spanje verhuizen.

    Mijn vrouw is spaans en heeft een fultime baan in spanje daar als we emigreren.

    ik wil spaans gaan studeren.

    Mijn vraag is heb ik recht op een of andere maandelijkse uitkering of tegemoetkoming.

  • Jos

    @@n J@n

    Je kan natuurlijk altijd zakgeld aan je vrouw vragen ;-)

    Ook kan je een baan zoeken waarbij je een maandelijkse uitkering (loon) krijgt.

    Spanje is natuurlijk niet zo'n filantropische instelling als Nederland 30 jaar geleden was!

    Mucho suerte!

  • Ernesto

    de vraag alleen al…wat let je om te werken en een cursus zelf te betalen?

  • jan

    ik zal graag gelijk willen gaan werken…maar op dit moment spreek ik geen spaans

  • Jos

    J@n

    Ook zonder Spaans te spreken zijn er mogelijkheden om werk te vinden. Zelf had ik al voordat ik ging emigreren een (vast) contract getekend en mijn vriendin indertijd ook.

    Misschien kan je vrouw je op weg helpen. Die is toch Spaans?¿?

    Veel succes Jos

  • Vincent

    Dag Jan,

    Na al die nutteloze reacties wil ik je feliciteren met de verhuizing. Zelf heb ik die stap 5 jaar geleden gemaakt.

    Wat is je huidige situatie (werkloos? bestaat er een mogelijkheid om je in Nederland te laten ontslaan, heb je ambities om zelf iets op te zetten?). Ik heb destijds iets slims voor mezelf kunnen regelen…

    Als er geen mogelijkheid is om een ‘Nederlands potje’ aan te wenden wil ik je adviseren een simpel (parttime) baantje te nemen. Geen callcenter, maar terraswerk om spelenderwijs Spaans te leren. De komende maanden genoeg werk.

    Un saludo,

    Vincent

    Ps Het is natuurlijk muchA suerte, maar dat had je wellicht zelf al gezien

  • Baas B

    Beetje frustie ernie ?

  • Markitos

    @t Baas B

    Volgens mij wel, de banaan zit nog steeds bij Bert in zijn oor?

  • otto

    je kunt inderdaad een uitkering “meenemen” vanuit NL, neem even contact op met het CWI. Volgens mij mag je 3 maanden in het buitenland zitten met een NL uitkering.

  • Noekie

    Klopt! Maar je moet er uiteraard wel veel papierwerk voor invullen. Er is bij ieder CWI kantoor een buitenland ‘deskundige’ die je hier meer over kan vertellen.

    Succes!